Houten lepels eenvoudig opgeruimd.

Pollepels op het aanrecht in een stenen pot of schenkkan. Dat heeft het landelijke sfeertje wat ik mooi vind in de keuken. 

Nu woon ik klein, heb een kleine keuken en daardoor weinig werkruimte. Geen probleem, maar wel iets om rekening mee te houden.

 

Toen ik het lepelschort van Sukha in een woonblad zag wist ik meteen, deze wil ik namaken!

 

 

 

 

Een eenvoudig naaiwerkje

Voor deze tutorial heb je weinig naaiervaring nodig.

 

Ik scheurde het katoen op maat, zo krijgt de stof rafelige randen, precies wat ik voor ogen had.

Het naaiwerk bevat alleen rechte steken.

 

Wat heb je nodig:

  • naaimachine
  • garen
  • 60/110 cm créme-wit katoen
  • ronde stok of tak van ongeveer 70 cm breed
  • 6 houten lepels
  • katoenen garen voor het ophangsysteem

 

Hoe ga je te werk:

 

Scheur je katoen op maat. Vouw de onderkant van de stof terug om een zak van 23 cm te maken met een overlap (welke je weer naar beneden vouwt) van 13 cm. Speld de omgevouwen stukken vast. Allereerst naai je langs de 2 lange zijden van de lap katoen. (met de zak en overlap al op de juiste plaats) 

Dit om verder rafelen te voorkomen. Let op, dit doe je met een rechte steek en geen zigzag!

Wanneer je dit gedaan hebt heb je een lap katoen met 1 grote brede zak onderaan. 

 

 

Plaats in de zak de houten lepels en speld af waar je de naden van elke pollepelzak wilt hebben. Naai vervolgens de naden zoals je ze afgespeld hebt.

Nu naai je, bovenaan de lap katoen, een tunnel voor de stok/tak. Ik gebruikte voor de tunnel 6 cm van de bovenrand. Je slaat de rand om naar achteren en nog een keer. De stof vouw je dus 2-dubbel naar achteren.

Naai de tunnel, dicht op de rand, vast zoals je op de foto zien kunt.

 

Doe de tak of stok door de tunnel heen en hang hem op aan twee schroeven. Of gebruik een draad om aan de zijden van de stok te bevestigen en met het touw op te hangen.

Dat is wat ik deed. Ik nam katoenen draad en vingerhaakte een lang genoeg stuk. Met een knoopje bevestigde ik het aan de stok.

Op deze manier heb je slechts 1 schroef of spijker nodig om de pollepelzak aan de muur te hangen.

Denk je dat een pollepelzak iets voor jou is?

Je kunt hem natuurlijk ook maken voor je tuingereedschap, knutselgereedschap, of voor make-up kwasten, you name it!

 

Laat je me weten wat je van deze tutorial vindt?

Je kunt een berichtje achterlaten hieronder of op instagram.

 

Lieve groetjes, Freekje

 

ps.

In de mijn keuken maak ik graag makkelijke recepten met pure ingrediënten.

Lijkt je dat interessant? Bekijk ze HIER.

 

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0